Kategorie

Lista produktów wg. producenta 360 OBSERVE

Polski producent innowacyjnego lusterka nurkowego. Prosty funkcjonalny przedmiot, który przyczynił się do wzrostu bezpieczeństwa pod wodą.

"Jako instruktor nurkowania, często nurkuję z grupą, za którą jestem odpowiedzialny. Zwracam uwagę na wszystkie pary nurków płynące za mną. Ze względu na ograniczone pole widzenia (maska, butle) jest to uciążliwe zadanie. Dodatkowo, nurkowie zafascynowani podwodnym światem często zatrzymują się, odpływają, nie trzymają szyku. Znak trzymania się razem często bywa ignorowany. Od dawna myślałem co zrobić by oczy mieć dookoła głowy. Natura nie przygotowała nas na obcowanie z niesfornymi partnerami. Nie dało się kontrolować kierunku płynięcia, jednocześnie widząc co robią członkowie grupy. Do czasu… :-)


Na rozwiązanie wpadłem nagle. Wypukłe lusterko skupiające obraz okazało się wyjątkowo dobrym pomysłem. Zamocowane do ręki pozwala swobodnie wybierać kierunek patrzenia. Pozostało jeszcze opracować sposób mocowania, promień lustra oraz kilka drobnych szczegółów, np. kołnierz chroniący lustro przed zadrapaniami czy wysokość – tak, by nie przeszkadzała operować latarką czy w sytuacji awaryjnej chwycić nurka za uprząż. Okazało sie, że cel został osiągnięty. Teraz, unosząc dłoń, mam przed oczyma lustro, w którym odbija się wszystko, co potrzebne jest by bezpiecznie nurkować. Kilka lat pływałem z tym sprzętem, myśląc, że to wszystko na co je stać. Przypadek sprawił, że przekonałem się jak bardzo się myle.


Często podczas jazdy quadem po lesie traciliśmy lusterka boczne. Jazda bez nich po drogach publicznych jest bardzo uciążliwa i niebezpieczna. I gdy przy skręcie w lewo ledwie o włos minął mnie TIR, przypomniałem sobie o tym nurkowym wynalazku. Tu również lusterko okazało się strzałem w dziesiątkę. Mimo kasku i gogli, widoczność do tyłu była doskonała. I znowu zrobiło się bezpieczniej.


Podobna sytuacja ma miejsce w trakcie jazdy na rowerze."

Więcej
Pokazuje 1 - 1 z 1 pozycji
Dlaczego Divezone.pl?
Ponad 10 lat doświadczenia
100% zadowolonych klientów